فروشگاه فایل

خرید انواع محصولات دانلودی و ...

فروشگاه فایل

خرید انواع محصولات دانلودی و ...

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2-1- مقدمه.. 16

2-2- مدیریت شهری.. 16

2-2-1- مفهوم مدیریت شهری.. 17

2-2-2- وظایف مدیریت شهری.. 21

2-3- ساختار مدیریت شهری در ایران.. 23

2-3-1- سطح کلان مدیریت شهری در ایران.. 24

2-3-2- سطح منطقه‏ای مدیریت شهری.. 26

2-3-3- سطح محلی مدیریت شهری.. 26

2-4- جامعه اطلاعاتی.. 28

2-5- دولت الکترونیک.. 30

2-5-1- تعریف دولت الکترونیک.. 30

2-5-2- سازمان الکترونیکی و  دولت الکترونیکی.. 32

2-5-3- اهداف دولت الکترونیک.. 33

2-5-4- ارکان دولت الکترونیک.. 35

2-5-6- کسب و کار الکترونیک.. 39

2-6- شهر الکترونیک.. 41

2-6-1- مفهوم شهر الکترونیک.. 41

2-6-2- زندگی الکترونیک.. 43

2-6-3- شهروند الکترونیک.. 43

2-6-4- شهرداری الکترونیکی.. 45

2-6-5- مدل تعاملی شهر، شهروند، دولت و شهرداری الکترونیک.. 45

2-7- شاخصهای ارزیابی شهر الکترونیک (آمادگی الکترونیکی).. 45

2-8- زیرساخت الکترونیک.. 54

2-9- شهر الکترونیک در خدمت مدیریت شهری.. 56

2-9-1-  سرویس ردیابی با GPS. 61

2-9-2- سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 62

2-9-3- سیستم حمل و نقل هوشمند.. 64

2-9-4- سیستم‏های پرداخت الکترونیکی.. 65

2-10- وضعیت ایران در مقایسه با شاخص‏های بین‏المللی.. 66

2-11- بررسی برترین شهرهای الکترونیک دنیا.. 69

2-12- شهرهای الکترونیک در ایران.. 72

2-13- وضعیت شهر الکترونیک در شهر همدان.. 75

2-14- نتیجه‌گیری و تحلیل.. 78

2-14-1- تحلیل وضعیت مدیریت شهری.. 79

2-14-2- تحلیل وضعیت شهر الکترونیک.. 80

2-15- مدل تحلیل: تعامل بین کنشگران اصلی مدیریت شهر در شهر الکترونیک

 

2-1- مقدمه

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان با سرعت ادامه دارد و شعاع تأثیر‌گذاری آن هر روز گسترش می‌یابد به نحوی که جهانیان را مجبور به پذیرش تغییرات بنیادی در اصول آن نموده است. رشد روزافزون و توسعه شتابان فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطاتی در عصر حاضر فرصت‏ها و تهدیدهای جدیدی را پیش روی ملت‏ها و دولت‏ها قرار داده است. در این میان شهرها نیز از مزایای فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی بی‏بهره نمانده‏اند و خود را برای پذیرفتن و استفاده بهینه از فناوری‏های نوین آماده کرده‏اند.

در این بخش سعی می‏شود تا ابتدا با بررسی مفاهیم دولت و شهر الکترونیک، آشنایی بیشتری با کاربرد فناوری‏های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در دولت‏ها و شهرها پیدا کنیم و سپس شرایط و وضعیت شهر و دولت الکترونیکی در ایران و شهرهای آن را بررسی نماییم.  به بررسی مفاهیم مدیریت و خدمات شهری بپردازیم و در نهایت با ایجاد مدل تحلیلی تحقیق، به بررسی اثرات شهر الکترونیک بر مدیریت شهری بپردازیم.

ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و ادبیات نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان

دانلود فایل درباره پیشینه و ادبیات نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

: هوش سازمانی...................................... 32

2ـ 1-1.مقدمه....................................... 32

2-1-2. تعاریف هوش سازمانی ......................... 32

2-1-2-1. هوش در حوزه روانشناسی  ................... 34

2-1-2-2. هوش در حوزه سازمانی  ..................... 38

2-1-3. اهمیت هوش سازمانی .......................... 40

2-1-4. بهبود هوش سازمانی  ......................... 42

2 ـ 1ـ 5. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی   43

2 ـ 1ـ 5-1. تقویت سرمایه اجتماعی سازمان............ 43

2 ـ 1ـ 5-2. توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان    43

2 ـ 1ـ 5-3. سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان    43

2 ـ 1ـ 5-4. ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی............ 44

2 ـ 1ـ 5-5. تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده....... 44

2 ـ 1ـ 6. هوش سازمانی و یادگیری.................... 44

2 ـ 1ـ 7. هوش سازمانی و هوش تجاری.................. 45

2 ـ 1ـ 8. سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی     45

2 ـ 1ـ 9. رویکردهای هوش سازمانی ................... 48

2 ـ 1ـ 9-1. رویکرد رفتارگرایی...................... 49

2 ـ 1ـ 9-2. رویکرد شناخت گرایی..................... 49

2 ـ 1ـ 9-3. رویکرد اجتماعی......................... 48

2 ـ 1ـ 10. ضریب هوش سازمانی ....................... 47

2 ـ 1ـ 11. درک شهودی از هوشمندی.................... 50

2 ـ 1ـ 12. ماهیت سازمان های هوشمند................. 53

2 ـ 1ـ 13. هوشمندی  رقابتی و هوش سازمانی........... 56

2 ـ 1ـ 14. اقدامات اساسی در هوش سازمانی............ 56

2 ـ 1ـ 15. ابزار سنجش هوش سازمانی.................. 58

2 ـ 1ـ 16. اجزای هوش سازمانی....................... 59

2 ـ 1ـ 16-1. هوش سازمانی به عنوان یک فرایند........ 59

2 ـ 1ـ 16-2. هوش سازمانی به عنوان یک محصول......... 60

2 ـ 1ـ 17. فرایند هوش.............................. 60

بخش دوم : عملکرد .................................. 60

2-2-1. مقدمه ...................................... 67

2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد............................ 68

2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی    70

2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد............................. 73

2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای ....................... 74

2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای........................ 75

2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای    76

2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی.................... 76

2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی........................... 77

 

الف – پیشینه نظری

بخش اول

هوش سازمانی

 

2 ـ 1. مقدمه:

در بین فاکتورهای انسانی ، بدون تردید عامل هوش در انسانهایی که سازمان را به وجود آورده و حیات و بقاء سازمان به ایشان بستگی دارد ، از جمله عواملی است که در سال های اخیر ، نظر بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است ( ملائیان وهمکاران ، 1389 : 78 ).همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پرتلاطم بشری ، انسان هایی موفق خواهند بود که دارای هوش سرشاری باشندتا با بهره گیری از آن بتوانند بر مسائل و مشکلات زندگی فائق آیند. قطعا در دنیای سازمانی نیز ، وضعیت به همین گونه است (سیادت و همکاران ،  1389 :157) امروزه صحبت از انواع مختلف هوش است . در هر مورد ، هوش به توانایی دریافت ، درک و کاربرد نمادها و سمبل ها که نوعی توانایی انتزاعی است ،اشاره دارد. امروزه هوش ، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان های و متفکران سازمانی از هوش تستی بر رویکردهای نوین به مقوله هوش است (بیک زاده و همکاران ،  1389 :144). 

پیشرفت های ایجاد شده در زمینه هوش فردی تاثیر مهمی در شکل گیری مفهوم هوش سازمانی داشته است (Kalkan ,2005 : 44) . بر این اساس با توجه به ویژگی های خاص هوش سازمانی ، معلوم شد هرچند که این عامل با هوش فردی مشابهت هایی دارد اما هوش سازمانی یک پیامد اجتماعی و گروهی است ، بدین معنی که این هوش حاصل عملکرد گروهی از افراد است که به عنوان یک واحد عمل می کنند و از این نظر تفاوت های چشم گیری با هوش فردی دارد (سلاسل و همکاران ، 1388 : 27).

در فصل حاضرمتغیر وابسته (عملکرد شغلی کارکنان ) و متغیر مستقل (هوش سازمانی ) تشریح و با مروری بر ادبیات تحقیق و مطالعات پیشین؛ به نظرات و یافته های صاحبنظران و پژوهشگران در زمینه متغیرهای پژوهش پرداخته شده است.

 

 

2ـ 2 . تعاریف هوش سازمانی :

هوش به عنوان یک مفهوم جذاب که زمینه های پژوهشی شگفت انگیزی دارد ، در بسیاری از رشته ها به غیر از روانشناسی فردی و روانشناسی شناختی نیز کاربرد و جذابیت دارد یکی از رشته هایی که علاقه فزاینده ای به هوش و اهمیت آن نشان داده است مدیریت و ادبیات پژوهشی توسعه سازمانی است  (Akgan,2007:272).

هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکارگیری آن ، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسایل و مشکلات تازه. واژه هوش ، کیفیت پدیده خاصی را بیان می کند که دارای حالت انتزاعی بوده قابل رویت و ملاحظه نیست. به عبارت دیگر ،کلمه ای است که برای نمایاندن یک متغیر غیر حسی بکار رفته و تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است. مجموعه استعدادهایی است که با آنها شناخت پیدا می کنیم ، شناخت ها را به یاد می سپاریم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (کاوسی وهمکاران ،  1389 : 128).

منظور از هوش ظرفیت درک ، ایجاد مفهوم و عمل بر اساس دانش است که در دسترس و آماده استفاده میباشد . به عنوان یک انسان به هوش خود از طریق زبان دسترسی داریم و از این طریق توانایی افزایش دانش، ظرفیت هوش را داشته و میتوان به طور نامحدود از هوش استفاده نمود (McMaster, 1998:1) .


ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و ادبیات نظری ریسک مدیریت و سیستماتیک و انواع آن

دانلود فایل درباره پیشینه و ادبیات نظری ریسک مدیریت و سیستماتیک و انواع آن

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2-1

مقدمه...................................................... ............................................

12

2-2-

مفهوم ریسک و مدیریت آن...................................................... .............

12

2-3-

انواع ریسک...................................................... ...................................

15

2-3-

ریسک تجاری...................................................... ...................................

15

2-3-2 -

ریسک غیر تجاری...................................................... .............................

16

2-3-3-

ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک...................................................... ..

16

2-4-

انواع ریسک های مهم...................................................... ......................

17

2-4-1-

ریسک اعتباری...................................................... ..............................

17

2-4-2-

ریسک بازار...................................................... ...................................

18

2-4-3-

ریسک نرخ ارز...................................................... ...............................

18

2-4-4-

ریسک عملیاتی...................................................... ................................

18

2-4-5-

ریسک نقدینگی...................................................... ...............................

19

2-4-5-1-

ریسک تقدینگی دارایی...................................................... ......................

19

2-4-5-2-

ریسک نقدینگی تامین مالی...................................................... ..................

19

2-4-6-

ریسک قانونی...................................................................................................

20

2-4-7-

ریسک نرخ بهره...................................................... ...............................

21

2-4-8-

ریسک کشوری .......................................................................................

21

2-4-9-

ریسک دولت..........................................................................................

21

2-4-10-

ریسک انتقال..........................................................................................

21

2-4-11-

ریسک قیمت.........................................................................................

21

2-5-

تاریخچه بازارهای آتی.............................................................................

24

2-6-

مطالعات انجام شده.................................................................................

26

2-7-

 مطالعات اخیر..........................................................................................

27

2-8-

مطالعات داخلی.......................................................................................

28

2-9-

پوشش ریسک..........................................................................................

29

2-10-

مزایا و معایب پوشش ریسک.....................................................................

32

2-11-

پوشش ریسک رقبا...................................................................................

32

2-12-

سایر نکات..............................................................................................

32

2-13-

تعریف ایزار مشتقه...................................................................................

33

2-14-

ویژگی های قرارداد آتی...........................................................................

39

2-15-

فعالان بازار آتی........................................................................................

42

2-16-

اهداف پوشش ریسک...............................................................................

44

2-17-

چگونگی پوشش ریسک با استفاده از آتی ها...............................................

46

2-18-

تئوریهای پوشش ریسک...........................................................................

46

2-18-1-

نرخ بهینه پوششی ریسک...........................................................................

46

2-18-2-

تئوری سنتی یک به یک ( ساده یا کامل) ....................................................

47

2-18-3-

نظریه بتا برای پوشش ریسک......................................................................

48

2-18-4

تئوری پورتفوی پوشش ریسک..................................................................

49

2-18-4-1

حداقل کردن واریانس................................................................................

49

2-18-4-2

حداکثر کردن مطلوبیت........................................... ...................................

50

2-18-5-

نرخ بهینه پوششی میانگین – واریانس............................................................

52

2-18-6-

نرخ پوششی حداقل سازی ضریب جینی توسعه یافته متوسط.............................

53

2-18-7-

نرخ بهینه پوشش میانگین.......... ............................................................. ....

54

2-18-8-

نرخ بهینه پوششی حداقل نیمه واریانس تعمیم یافته...........................................

54

2-18-9-

نرخ بهینه پوششی میانگین – نیمه واریانس تعمیم یافته.......................................

55

2-18-10-

نرخ  پوشش شارپ......................................................................... ...........

56

2-18-11-

پوشش ریسک ایستا و پویا..........................................................................

57

2-19-

منافع پوشش ریسک..................................................................................

57

 

    2-1 مقدمه

    در فصل حاضر ابتدا به مفهوم ریسک و پوشش ریسک خواهیم پرداخت و پس از تعریف مشتقات و به طور خاص بر روی قراردادهای آتی تمرکز می کنیم. از آنجایی که مهمترین مساله مبحث پوشش ریسک تعیین تعداد قراردادهای بهینه می باشد به تعریف نرخ پوششی بهینه و تئوریهای مربوط به آن  می پردازیم. سرانجام مبانی نظری تحقیق و چگونگی تعیین نرخ پوششی و روابط مربوط به کارایی ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری ادراک تعارض و روش های مدیریت آن


دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری ادراک تعارض و روش های مدیریت آن

 

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 2-1مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….  20

2-2 بخش اول : مدیریت تعارض …………………………………………………………………………………  21

    2-2-1 تعریف تعارض  ……………………………………………………………………………………….  21

    2-2-2 ضرورت وجود تعارض ………………………………………………………………………………. 23   

    2-2-3 سیر تکاملی اندیشه تعارض  ………………………………………………………………………….  25   

           2-2-3-1 نظریه سنتی تعارض  ………………………………………………………………………..  25

           2-2-3-2 نظریه روابط انسانی  …………………………………………………………………………  25

           2-2-3-3 نظریه تعاملی  ………………………………………………………………………………..  25  

   2-2-4 مقایسه نگرش ها نسبت به تعارض ……………………………………………………………………. 27

   2-2-5 ماهیت تعارض ………………………………………………………………………………………….. 28

   2-2-6 زیان های ناشی از تعارض ………………………………………………………………………………29

          2-2-6-1 هدر رفتن وقت و انرژی سازمان  ……………………………………………………………. 29

          2-2-6-2 قضاوت نادرست  ……………………………………………………………………………….30 

          2-2-6-3 اثرات زیان بار بر بازنده  …………………………………………………………………….. 30    

         2-2-6-4 هماهنگی ضعیف …………………………………………………………………………………30

   2-2-7 سطوح تعارض  …………………………………………………………………………………………..31

         2-2-7-1 تعارض درون فردی …………………………………………………………………………… 31

         2-2-7-2 تعارض میان فردی …………………………………………………………………………….  31

         2-2-7-3 تعارض درون گروهی …………………………………………………………………………  31

         2-2-7-4 تعارض میان گروهی …………………………………………………………………………..  32

         2-2-7-5 تعارض میان سازمانی …………………………………………………………………………. 33

   2-2-8 منابع تعارض ……………………………………………………………………………………………. 34  

   2-2-9 دلایل تعارض  ………………………………………………………………………………………….. 35

   2-2-10 الگوی تعارض بین گروه ها در سازمان  ……………………………………………………………..35                                

   2-2-11 فرایند تعارض  ………………………………………………………………………………………..  36

            2-2-11-1 مرحله اول : مخالفت های بالقوه ………………………………………………………….  37

                       2-2-11-1-1 ارتباطات ………………………………………………………………………  38

                      2-2-11-1-2 ساختار ………………………………………………………………………….  38

                     2-2-11-1-3 متغییرهای شخصی  ……………………………………………………………   39

         2-2-11-2 مرحله دوم : بروز تعارض …………………………………………………………………   40

         2-2-11-3 مرحله سوم : نیت یا قصد …………………………………………………………………..   41

         2-2-11-4 مرحله چهارم : رفتار ……………………………………………………………………….   41

         2-2-11-5 مرحله پنجم : ره آوردها (نتایج)  …………………………………………………………..   42

                    2-2-11-5-1 نتیجه های سازنده تعارض  …………………………………………………….   43

                    2-2-11-5-2 نتیجه های ویرانگر تعارض…………………………………………………….   43

                    2-2-11-5-3 وجه تمایز تعارض سازنده و ویرانگر  …………………………………   44

                    2-2-11-5-4 ایجاد تعارض سازنده  ………………………………………………………….   45

  2-2-12 فنون رفع تعارض ویرانگر  …………………………………………………………………………..  46

          2-2-12-1 اهداف فراگیر  ……………………………………………………………………………….  46

          2-2-12-2 کاهش وابستگی دوطرفه بین واحدها  ………………………………………………………  47

          2-2-12-3 توسعه منابع  …………………………………………………………………………………. 47

          2-2-12-4 حل مسأله به صورت دوطرفه  ……………………………………………………………..  48

          2-2- 12-5  سیستم های استیناف  ……………………………………………………………………..   49

          2-2-12-6 اختیار رسمی  ……………………………………………………………………………….. 50

          2-2-12-7 افزایش روابط متقابل ………………………………………………………………………..  51

         2-2-12-8 معیارها و سیستم های پاداش سازمانی  ……………………………………………………..  51

         2-2-12-9 ادغام واحدهای متعارض  ……………………………………………………………………  52

  2-2-13 فنون ایجاد تعارض سازنده  …………………………………………………………………………..  52

          2-2-13-1 ارتباطات  ……………………………………………………………………………………  52

          2-2-13-2 عدم تجانس  ………………………………………………………………………………….  53

          2-2-13-3 رقابت  ………………………………………………………………………………………   53

   2-2-14 رابطه بین تعارض و سایر عوامل …………………………………………………………………..  54

         2-2-14-1 رابطه بین تعارض ، و خلاقیت و نوآوری ………………………………………………….  54

         2-2-14-2 رابطه بین تعارض و عملکرد گروه  ………………………………………………………..  55

         2-2-14-3 رابطه بین تعارض و علاقه اعضای گروه  …………………………………………………  56

         2-2-14-4 رابطه بین تعارض و رضایت شغلی  ……………………………………………………….. 56

         2-2-14-5 رابطه بین تعارض و کیفیت تصمیمات  …………………………………………………….. 57

         2-2-14-6 رابطه بین تعارض و اعضای ناهمگون  ……………………………………………………. 57

         2-2-14-7 رابطه بین تعارض و شخصیت  ……………………………………………………………… 58

         2-2-14-8 رابطه بین تعارض و فرهنگ  ………………………………………………………………   59

         2-2-14-9 رابطه بین تعارض و هوش هیجانی  ……………………………………………………….   62

         2-2-14-10 رابطه بین تعارض و عدالت سازمانی  ……………………………………………………  63

   2-2-15 مدیریت تعارض  ……………………………………………………………………………………..  64

   2-2-16 استراتژی های مدیریت تعارض  …………………………………………………………………….  66

2-3 بخش دوم : دیدگاه ها و مدل های مدیریت تعارض  ………………………………………………………..  72

    2-3-1 دیدگاه برومند …………………………………………………………………………………………… 72

    2-3-2 دیدگاه کنت توماس  …………………………………………………………………………………….  73

    2-3-3 دیدگاه پوتنام و ویلسون  ………………………………………………………………………………   76

    2-3-4 دیدگاه ویکس  ………………………………………………………………………………………….. 77

    2-3-5 دیدگاه براون  …………………………………………………………………………………………..  80

2-4 بخش سوم : پیشینه پژوهش های انجام شده …………………………………………………………………  81

    2-4-1 پیشینه پژوهش های داخلی  ……………………………………………………………………………  81

           2-4-1-1 پایان نامه های کار شده  ……………………………………………………………………..  81

           2-4-1-2 مقالات نوشته شده …………………………………………………………………………….  82

    2-4-2 پیشینه پژوهش های خارجی  ……………………………………………………………………………84

2-5 بخش چهارم : معرفی مختصری در رابطه با بانک ملت  …………………………………………………. 86

   2-5-1 تاریخچه بانک ملت  ……………………………………………………………………………………  86

   2-5-2 چشم انداز ، ماموریت ،استراتژی و اهداف بانک ملت   …………………………………………….  87

          2-5-2-1 چشم انداز و ماموریت بانک ملت  ……………………………………………………………  87

          2-5-2-2 استراتژی های بانک ملت  ……………………………………………………………………  87

          2-5-2-3 اهداف بانک ملت  ……………………………………………………………………………..  88

   2-5-3 ساختار سازمانی بانک ملت  …………………………………………………………………………… 90

   2-5-4 واحدهای بانک ملت  ……………………………………………………………………………………. 91

   2-5-5 شرکت های وابسته بانک ملت  ………………………………………………………………………..  91

   2-5-6 معرفی خدمات بانک ملت  ……………………………………………………………………………..  92

جمع بندی کلی  ……………………………………………………………………………………………………..  93

(2-1) مقدمه

مدیران پیوسته باید درباره موارد زیر تصمیم بگیرند: چگونه از کارکنان نهایت استفاده را ببرند،بر میزان رضایت آنها از کار بیفزایند ، به تیم هویت بیشتری بدهند و سرانجام عملکرد سازمان را بهبود بخشند. یک مسأله این است که آیا باید تعارض (اختلاف افکندن) یا مشارکت و همکاری افراد را تقویت کنند. آیا باید هنگامی که با یکدیگر رقابت می کنند یا آنگاه که با هم همکاری می نمایند بیشتر تشویق وتأیید شوند؟(Daft, 2001,509)

در بسیاری از سازمان ها تعارض به صورت یک مسأله جدی وجود دارد. شاید در همه جا این پدیده دارای چنان قدرتی نباشد که موجب انحلال شرکت گردد ، ولی تردیدی نیست که می تواند بر عملکرد سازمان اثرات ناگوار بگذارد ، یا شرایطی پدید آورد که سازمان بسیاری از نیروهای کارآمد خود را از دست بدهد. ولی همان گونه که در این فصل مشاهده خواهید کرد، هر تعارض یا مخالفتی بد نیست. پدیده تعارض همانند سکه ای است که دو روی دارد ، روی مثبت و روی منفی .(Robbins, 2006,783)


ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت ویژگی محله شهرهای اسلامی (محله علی قلی آقا اصفهان) ،در حجم 117 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.


دانلود پاورپوینت ویژگی محله شهرهای اسلامی (محله علی قلی آقا اصفهان) ،در حجم 117 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

 

بخشی از متن:

محله در شهر اسلامی، سکونتگاه گروه های قومی، نژادی، مذهبی و صاحبان پیشه ها است. در شهرهای بزرگ، گاهی هر محله برای خود شهری بود نیمه مستقل با بازارها، مساجد و سازمان ادارای مشخص که وابسته به حکومت شهر بود. بر خلاف مراکز اداری و بازرگانی و مذهبی شهر که تا حد زیادی نمودار همبستگی نظام شهری بود، محلات شهر جلوه¬گاه تضادها و پراکندگی ها بود. از طرف دیگر همکاری و تعاون بین افراد یک محله و حمایت اجتماعی و اقتصادی آنان از همدیگر آن قدر بود که فقدان قوانین و مقررات برای تأمین امنیت اجتماعی فرد را تا حدودی جبران می کرد. ((هم محله ای)) بودن هم نوعی ارزش محسوب می شد. ((سلطان زاده، 1365: 75)

محله به عنوان تبلور فضایی شرایط اجتماعی-اقتصادی جامعه، از انسجام و همگنی خاص برخوردار است. به عبارت دیگر یک تشکل اجتماعی است که عناصر تشکیل دهنده ی آن عبارتند از: خانه های مسکونی، مسجد، میدان و میدانچه، بازار و بازارچه، گذر و کوچه. واحدهای محله ای به دلیل اندازه می توانند موجبات مشارکت در شکل دادن به محیط خود را فراهم آورند و مرکز محله، حس مکان و مرکزیت را تقویت کند.

تعریفی که «لینچ» از محله دارد عبارت است از : «محله قسمت نسبتاً بزرگی از شهر است که واجد خصوصیات یکدست و مشابه باشد و ناظر عملاً بتواند به آن وارد شود.» . در ارتباط با ممالک اسلامی، گفته می شود که «شهر معمولاً شامل چند محله بوده و هر محله برج و بارو و دروازه های مخصوص به خود داشت. هر یک از محله ها، نام به خصوصی داشت که به نام افراد سرشناس که در آن محله سکونت داشتند، نامگذاری می شد. مانند کوچه سرجس (پزشکان مسیحی) در بغداد، کوچه ترسایان در طوس و دروازه رودبار در طوس. (کیانی، 1365: 210) اگر چه در بدو تشکیل دولت اسلامی، ایجاد هرگونه قشربندی اجتماعی بر مبنای قوم، نژاد، سنت و ... نفی می گردد.

روابط اجتماعی حاکم به صورت بسیار ظریفی در شکل گیری و استخوان بندی محله مؤثر بود و شبکه ارتباطی و مرکز کحله و دیگر عناصر کالبدی مانند آب انبار، مسجد، حسینیه، سقاخانه و حمام را تعریف می کرد. تحت تأثیر چنین شرایط اقتصادی و اجبار به خودکفا بودن نسبی، در هر محله تأسیسات اقتصادی ویژه ای برپا می شد و مرکزی در خود داشت که همه ی مایحتاج روزانه و کوتاه مدت محله را فراهم می ساخت . بافت کالبدی محله به عنوان تبلور فضایی شرایط اجتماعی-اقتصادی جامعه دارای انسجام و همگنی خاصی بود. به عبارت دیگر، عوامل مذکور باعث به وجود آمدن عناصر کالبدی محله می شد و مجموعه ای از عناصر مذکور در مراکز مسکونی، محیطی را پدید می آورد که نمایانگر روابط متقابل ساکنان در ارتباط روزمره آنان بود (پاکزاد، 1361، 18).

و...


ادامه مطلب

دانلود فایل پاورپوینت ساختار سرمایه و نظریه های مختلف آن

دانلود فایل  پاورپوینت ساختار سرمایه و نظریه های مختلف آن

 

دسته: حسابداری- مدیریت مالی

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 61 اسلاید

این فایل در زمینه " ساختار سرمایه و نظریه های مختلف آن " می باشد که در حجم 61 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف ساختار سرمایه

ترکیب ساختار سرمایه

ساختار سرمایه بهینه

ساختار ساده سرمایه

ساختار پیچیده سرمایه

تعیین ساختار سرمایه

تصمیمات ساختارسرمایه

نظریه های ساختار سرمایه

نظریه های مرتبط با گزینش بین بدهی و سهام

نظریه سنتی

نظریه مودیلیانی و میلر

 نظریه مودیلیانی و میلر با فرض عدم وجود مالیات

 نظریه مودیلیانی و میلر با فرض وجود مالیات

نظریه های مرتبط با گزینش بین بدهی و سهام

نظریه سلسله مراتب

نظریه موازنه ایستا

نظریه نمایندگی و ساختار سرمایه

نظریه های مرتبط با گزینش بین بدهی های عمومی و خصوصی

عدم تقارن اطلاعاتی

هزینه های نمایندگی بدهی

مذاکره مجدد و تمدید وام

صلاحدید مدیریتی

عوامل موثر بر نسبت بدهی بر اساس دو نظریه سلسله مراتبی و موازنه ایستا

عوامل موثر بر انتخاب ساختار سرمایه

بررسی عوامل تعیین ساختار سرمایه در کشورهای جنوب شرقی آسیا

ساختار سرمایه مطلوب در عمل

انواع ریسک در ساختار سرمایه

ریسک تجاری

عوامل موثر در ریسک تجاری

ریسک مالی

حفظ ساختار سرمایه

نتایج تحقیقات حاصل از 10 مقاله انجام شده مرتبط با ساختار سرمایه

مقاله 1 :تاثیر مالیات شخصی و شرکتی بر روی انتخاب ساختار سرمایه

مقاله 2 : رابطه بین انعطاف پذیری مالی و ساختار سرمایه

مقاله 3: رابطه بین سیاست تقسیم سود، ساختار مالی، سودآوری و ارزش شرکت

مقاله4 :رابطه بین ساختار سرمایه و ساختار مالکیت

مقاله 5 : نقدینگی دارایی و ساختار سرمایه

مقاله 6 : ساختار سرمایه بهینه

مقاله 7 : ساختار سرمایه و بازده سهام

مقاله 8 :استراتژی شرکت ها و بازار مالی

مقاله 9: ساختار مالکیت سهام ، عملکرد و ریسک پذیری:تحقیقات تجربی در شرکت های ترکی

مقاله 10: تاثیر ساختار سرمایه بر ارزش شرکت :مدارک و شواهد از بنگلادش


ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی


دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

2- مرور ادبیات.. 9

2- 1- مقدمه.. 10

2- 2 فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی.. 10

2- 2- 1 کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط.. 11

2- 2- 2- انتخاب تکنولوژی های مورد نیاز بنگاه.. 13

2- 2- 3- اکتساب تکنولوژی.. 13

2- 2- 4- فرایند بکارگیری تکنولوژی.. 14

2- 2- 5- فرایند حفاظت از تکنولوژی.. 14

2- 3- استراتژی های اکتساب تکنولوژی.. 15

2- 4- شناسایی معیارهای اثرگذار بر اکتساب تکنولوژی.. 16

-5-2 جوانب مختلف استراتژی های اکتساب حوزه فناوری اطلاعات.. 23

2- 6- عوامل موثر در برون سپاری فناوری اطلاعات در حوزه اکتساب تکنولوژی   24

2- 7- سوالات کلیدی در برون سپاری فناوری اطلاعات.. 27

1-7-2 اهداف استراتژیک حامیان برون سپاری در فناوری اطلاعات.. 27

2- 7- 2- الزامات استراتژیک فناوری اطلاعات در برون سپاری.. 28

2- 7- 3- بینشی برای مجریان.. 29

2- 7- 4- ریسک های برون سپاری در اکتساب تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات.. 29

2- 7- 5- عوامل تعیین کننده موفقیت در برون سپاری فناوری اطلاعات   31

2- 7- 6- قابلیت های مشتریان و تامین کنندگان.. 35

2- 8- منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون  سپاری فرایندهای کسب و کار.. 37

2- 8- 1- برون سپاری بیرونی.. 37

2- 8- 2- تدارک خدمات کاربردی.. 38

2- 8- 3- برون سپاری فرایندهای کسب و کار.. 40

2- 9- جمع بندی مرور ادبیات.. 41

2- 10- مدل مفهومی استخراج شده از مرور ادبیات.. 44

2- 11- جمع بندی.. 45

 

مرور ادبیات

مقدمه

فرایند توسعه تکنولوژی از طریق دو بستر اصلی شکل می گیرد که عبارتند از فرایند انتقال تکنولوژی و فرایندایجاد تکنولوژی. فرایند انتقال تکنولوژی شامل مراحل کسب، جذب، بومی سازی و  اشاعه تکنولوژی است و بر دانش و تکنولوژی منابع خارج از سازمان استوار است، در حالی که ساخت تکنولوژی با تکیه بر توانایی های داخلی بنگاه صورت می پذیرد.اکتساب تکنولوژی یکی از مراحل مشترک در هر دو روش توسعه تکنولوژی به حساب می آید. کسب تکنولوژی اشاره به دانش  مورد نیاز بنگاه  دارد تا محصولات  جدید تولید شود و یا فرایندهای جدید به کار رود. این دانش ممکن است از داخل کشور  یا از منابع خارجی تامین شود و ممکن است  شامل خرید کالاهای سرمایه ای و یا نرم افزار باشد. گزینه های مورد نظر برای اکتساب تکنولوژی را می توان به اکتساب، ادغام، لیسانس دهی، سرمایه گذاری مشترک، R&D مشترک، قرارداد R&D ،اتحاد، برون سپاری و کنسرسیوم اشاره نمود(Khalil Tarek, 2000)(Lee,H et al,2008). تمامی روش های فوق را می توان در قالب سه روش کلی دسته بندی نمود که شامل ساخت، خرید و ساخت یا خرید است.


ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرستــــــــــــــــــــ مطالبــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه:.. 15

2-1-2) تعاریف استرس.. 18

2-1-3)نظریه ارزیابی شناختی استرس( لازاروس ):.. 22

2-1-4) منابع استرس شغلی:.. 24

2-1-5)) نشانه ها و علایم استرس شغلی.. 25

2-1-6) شیوه های مقابله با استرس:.. 26

2-1-7)  ارگونومی.. 28

2-1-8) ارگونومی چیست؟.. 29

2-1-9)) روان‌شناسی مهندسی.. 31

2-1-10)  فیزیولوژی کـار.. 31

2-1-11)مقیاس فشار فیزیولوژیکی.. 32

2-1-12)آهنگ مصرف اکسیژن.. 33

2-1-13)  علـم بیومکانیک.. 33

2-1-14)  آنتروپومتری.. 33

2-2)مباحث پژوهشی.. 36

2-2-1)پژوهشهای داخل کشور.. 37

2-2-4)پژوهشهای خارج از کشور.. 38

2-3)چارچوب نظری پژوهش:.. 40

چارچوب نظری تحقیق.. 44

مقدمه:

در این فصل از پزوهش ابتدا به تعریف کلی استرس پرداخته و تاریخچه علمی استرس تشریح می گردد و پس از آن تعاریع صاحبنظران مختلف از استرس و شیوه های مقابله با آن اشاره می شود, در ادامه به بیان تعاریف مختلفی از ارگونومی پرداخته می شود و متغیرهای ارگونومی تشریح می گردد.

همچنین جداول تئوریهای مرتبط با استرس و ارگونومی و جدول خلاصه شده نظریات و کارهای تحقیقاتی کاربردی انجام شده در ارتباط با پژوهش آمده است, در انتهای فصل نیز به چارچوب نظری پژوهش اشاره شده است.

2-1) مباحث نظری

در این قسمت از پژوهش ابتدا به بررسی استرس شغلی، تاریخچه، تعاریف مفاهیم، عوامل موثر بر آن علایم و نشانه ها و در آخر راهبردهای مقابله با استرس خواهم پرداخت.


ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی


دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

 

2-1- مقدمه 19

2-2- تاریخچه 21

2-3- معرفی مدل‌های سرآمدی 25

2-3-1- مدل جایزه دمینگ 25

2-3-1- 1- انواع جایزه دمینگ... 26

2-3-1-2- معیارهای مدل دمینگ... 26

2-3-2-  مدل جایزه مالکوم بالدریچ 27

2-3-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM) 29

2-3-3-1-  ویرایش 2010  EFQM...

2-3-3-2- روزشمار مدل  EFQM در یک نگاه 31

2-3-3-3-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های 2003 و2010. 32

2-3-3-4- معرفی محورهای مدل جایزه ملی کیفیت اروپا(EFQM). 35

2-4- ارکان مدل‌های تعالی سازمانی (EFQM) 37

2-4-1- توانمند سازها 37

2-4-2- نتایج 51

2-5- دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM 60

2-6- درچه سازمان‌هایی EFQM  بکار گرفته شده است؟ 60

2-7- مدل تعالی سازمانی در ایران 62

2-8-  معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (مدل 2003) 64

2-9- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (ویرایش 2010) 70

2-10-  مطالعات انجام شده: 72

2-10-1-  تحقیقات داخلی : 72

2-10-1-1جلودار ممقانی (1385). 73

2-10-1-2-قمصری، بهبود روش‌های کار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو. 73

2-10-1-3- شرکت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385. 74

2-10-2- مطالعات خارجی 74

2-10-2-1- مطالعه موردی شرکت موتورولا. 76

2-10-2-2- دون لیزبرن ایرلند 76

2-10-2-3- شرکت ان اس کی (انگلستان). 76

2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،. 77

2-10-2-4-شرکت نوکیا (NOKIA). 77

2-11- ارزیابی  عملکرد شرکت‌ها 79

 

2-1- مقدمه

مدل‌های تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار می‌آیند که کنترل و بهبود را تسهیل می‌کنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دست‌یابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامه‌های استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجه‌ی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوه‌ی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایند‌ها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،2004)

مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در دو حوزه ی فرایند‌ها و نتایج حاصل از این فرایند‌هاست (اسپاین،و سیک 1999).

در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاورد‌های حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینه‌های قابل بهبود آن که برای دست‌یابی بهبود فهرستی از برنامه‌های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.( اسپاین،سیک 1999).

این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرم‌های کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای می‌گیرد (سیمونز، 1988) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدل‌های تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمان‌ها موثر بوده است (کریستین سن، جول 1999) با توجه به قوت اینگونه مدل‌ها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزه‌های کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکت‌ها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر 1385) در سال‌های اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمان‌های ایرانی هم ( مانند شرکت‌های خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدل‌های تعالی در سطح جهان است(هیکز، 1997) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند



ادامه مطلب

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک


دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست مطالب

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

12

2-1- مقدمه

12

2-2- تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک

13

2-3- کارکردهای فناوری اطّلاعات در شهرداری الکترونیکی

15

2-4- ویژگی های یک شهرداری الکترونیکی کارآمد

17

2-5- زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرداری الکترونیک

19

2-6- مزایای کلی شهرداری الکترونیکی

19

عنوان

صفحه

 

 

بخش دوم: طراحی، ساخت و فرآیند استقرار شهرداری الکترونیک

21

2-7- طراحی و ساخت شهرداری الکترونیکی

21

2-8- متدلوژی پیاده سازی و تکامل شهرداری الکترونیکی

22

2-9- فرآیند راهبردی در استقرار پروژه شهرداری الکترونیکی

23

2-10- مقوله امنیت در شهرداری الکترونیک

24

بخش سوم: رویکرد الگوبرداری

25

2-11- مقدمه

25

2-12- معرفی چند شهر الکترونیکی نمونه در سطح دنیا

26

2-12-1- شهر الکترونیکی بریزبان

27

2-12-2- شهر الکترونیکی بوستون

28

2-12-3- شهر الکترونیکی ایندیاناپلیس

30

2-12-4- شهر الکترونیکی لندن

30

2-12-5- شهر الکترونیکی تورنتو

33

2-13- بحث و بررسی برنامه های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری دیجیتالی

34

2-13-1- شهرداری دیجیتالی شهر تورنتو

34

2-13-2- شهرداری دیجیتالی شهر لندن

36

2-13-3- شهرداری دیجیتالی شهر هنگ کنگ

38

2-13-4- شهرداری دیجیتالی شهر سئول

39

2-13-5- شهرداری دیجیتالی شهر کوالالامپور

40

2-13-6- شهرداری دیجیتالی شهر سنگاپور

42

2-13-7- شهرداری دیجیتالی شهر نیویورک

43

2-14- مقایسه وتحلیل شهرداری های دیجیتالی برتر

44

عنوان

صفحه

 

 

2-15- نمونه هایی از شهرداری های ایران که در راه الکترونیکی شدن گام برداشته اند

48

2-15-1- شهرداری‌ الکترونیکی اصفهان

48

2-15-2- شهرداری ‌الکترونیکی مشهد

52

2-15-3- شهرداری ‌الکترونیکی تبریز

53

2-15-4- شهرداری ‌الکترونیکی کازرون

57

2-15-5- شهرداری الکترونیکی مرند

58

بخش چهارم: ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

61

2-16- مقدمه

61

2-17- مفهوم بسترهای توسعه الکترونیکی

62

2-18- اهداف مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

63

2-19- اهمیت ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

64

2-20- محورهای اصلی بسترهای توسعه الکترونیکی

65

2-21- مولفه‌های بسترهای توسعه الکترونیکی

66

2-22- فرآیند مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

67

2-23- ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

68

بخش پنجم: پیشینه تحقیق

71

2-24- جمع بندی فصل

75

 

 

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

2-1- مقدمه

امروزه با ورود به هزاره سوم و شروع عصر مجازی و با قدم نهادن به حیطه نانو تکنولوژی و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جوامع دچار تغییرات بنیادین و اساسی شده‌اند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله فناوری اطلاعات نیز یک فرصت انکار ناپذیر است. شهر الکترونیک، دسترسی الکترونیکی شهروندان به شهرداری، ادارات دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و کلیه خدمات شهری به صورت شبانه روزی را فراهم می‌کند. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به طوری که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل ملاحظه باشد، این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتی برخوردار است به صورتی که می‌توان از طریق کامپیوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات، دوستان و غیره ارتباط برقرار کرد.

ادامه مطلب