فروشگاه فایل

خرید انواع محصولات دانلودی و ...

فروشگاه فایل

خرید انواع محصولات دانلودی و ...

دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم


دانلود فایل درباره پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

2-1- انسان و طبیعت 14

2-2- انواع مناطق طبیعی 14

2-3- مفهوم گردشگری 14

2-4- جغرافیای گردشگری 15

2-5- انواع توریسم 15

2-6- توسعه پایدار و گردشگری پایدار 16

2-7- گردشگری بر پایه طبیعت ( اکوتوریسم ) 17

2-8- ارکان اصلی اکوتوریسم 17

2-9- مفهوم ژئوتوریسم 17

2-10- قلمرو ژئوتوریسم 18

2-11- شکل های جالب زمین 18

2-12- فرایندهای زمین 18

2-13- ژئوسایت ها 19

2-13-1- ژئوسایت های اولیه 19

2-13-2- ژئوسایت های ثانویه 19

2-14- نمونه ای از ژئوسایتهای ایران و جهان 19

2-15- مفهوم ژئوپارک 20

2-16- مفهوم ژئوپارک از دیدگاه یونسکو 20

2-17- چشم انداز یا Landscape 20

2-18- پتانسیل بالقوهٌ ژئوپارک های ایران 20

2-19- گونه های مختلف ژئوتوریسم 21

2-20- ژئوتوریسم ماجراجویانه 22

2-21- ژئوتوریسم پایدار 23

2-22- ابزارهایى مورد استفاده در تفسیر ژئوتوریسم و ژئوسایت ها 23

2-23- مزیت ها واثرهاى مثبت ژئوتوریسم و ژئوپارک 25

2-24- سیاست گذاری های کلان کشور بر روند توسعه ژئوتوریسم 26

2-25- حفاظت از محیط زیست 27

2-26- طرح پایدار و اقامتگاه های طبیعی 27

2-27- نوشتن طرح اکوتوریستی برای منطقه 27

2-28- ظرفیت قابل تحمل 27

2-29- نقش مناطق حفاظت شده در توسعه پایدار 27

2-30- دشواری طرح ریزی در مناطق حفاظت شده 28

2-31- وظایف گردشگران طبیعت 29

2-32- وظایف دولت برای طبیعت گردی 29

2-33- انواع طبیعت گردها 29

2-34- منطقه بندی پارک ها و طرح های مدیریتی 30

 

2-1- انسان و طبیعت

  • ذات وجودی انسان از خاک است و انسان ها بطور ناخود آگاه طبیعت را دوست می دارند. جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی، عبارت از مجموع ویژگی هایی است که انسان با چشم قادر به مشاهده و با دیگر حواس قادر به درک آن است. (رضوانی، 1387 ص 19)
  • کمتر کسی است که در سفرهای بین شهری از چشم اندازهای طبیعت بی جان از جمله کوه، دشت و دره‎های کنار جاده لذت نبرد و به توصیف آنچه دیده نپردازد. (حاج علیلو - نکویی صدر، 1390 ص1)
  • ارزش طبیعت در میان ایرانیان به حدی است که در فرهنگ باستانی ما روزی را به عنوان سپاس از طبیعت نام گذاری کرده اند. ارزش طبیعت و میراث آن به سرعت در حال تبدیل به نیروی مولد جدیدی در صنعت گردشگری است (فور و مگرلی، 1388).

 

2-2- انواع مناطق طبیعی

  • به صورت کلی می توان طبیعت را به دو بخش جاندار و بی جان تقسیم نمود. طبیعت جاندار آن دسته از طبیعت است که ویژگی اصلی آن منابع تفرجگاهی، چشم اندازهای بدیعی است، که سبب آرامش روحی انسان و احساس رضایت می شود. (رضوانی، 1387 ص 19)
  • طبیعت بی جان عبارتند از کوه و کوهستان، دره دشت، غار، رودخانه، چشمه، آبشار، دریا و ساحل، دریاچه و تالاب و کویر می باشد.

 

2-3- مفهوم گردشگری

  • گردشگری یا توریسم واژه ای است فرانسوی که از ریشهٌ "تور" گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معانی زیر آمده است : حرکت دورانی (چرخش) عمل پیمودن، طی کردن پیرامون، سیر کردن و گردش نمودن. به نظر پیرلاروس، توریسم یا گردشگری عمل مسافرت به منظور تفنن و لذت است و گردشگر یا توریست، کسی است که برای خوشنودی خود و لذت بردن مسافرت می کند( محلاتی 1380 :2)
  • بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. (کاظمی، 1386)
  • در لغت نامه دهخدا توریسم به معنای جهان گرداننده، سائح، سیاح و رحاله بکار رفته است. (دهخدا، 1365).

دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.